پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 228749
نگراني نتانياهو از نزديکي کشتي‌ها و زيردريايي‌هاي ايران به اسرائيل
تاریخ انتشار : 1396/08/15 09:27:11
نمایش : 1613
«بنيامين نتانياهو» که به مناسبت صدمين سالگرد انتشار بيانيه بالفور و حمايت انگليس از تشکيل دولت غاصب در سرزمين فلسطينيان به لندن رفته بود، در مصاحبه با شبکه خبري بي‌بي‌سي به سوالات مجري اين شبکه در خصوص تقابل تهران و تل‌آويو پاسخ داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي مي‌گويد که با شکست‌هاي پياپي داعش در سوريه، ايران در حال مستقر کردن نيروها و تجهيزات نظامي خود در نزديکي فلسطين اشغالي است و تل‌آويو اجازه ادامه اين کار را نمي‌دهد. نتانياهو در ابتداي مصاحبه از رويکرد «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور جديد آمريکا در قبال ايران تقدير کرد و گفت: «ترامپ توانايي‌هاي رهبري را دارد؛ برخي مانند باراک اوباما، ايران را راه‌حل مشکلات خاورميانه مي‌دانستند ولي ترامپ، ايران را خود مشکل مي‌داند؛ او در اين عقيده تنها نيست و اسرائيل و دولت‌هاي عربي هم همين نظر را دارند.»

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي سپس به دشمني ايران با رژيم متبوعش پرداخت و با تلاش براي تشبيه کردن آن به رويارويي آلمان نازي و انگلستان گفت: «ايران علناً خواهان نابودي ماست. کشور شما در برهه‌اي از تاريخ، تهديد به اشغال شد ولي تهديد به نابودي نشديد اما ايران علناً مي‌گويد ما که شيطان کوچک خوانده مي‌شويم، بايد نابود شويم.»

وي افزود: «ايران براي رسيدن به اين هدف، مي‌خواهد سوريه را لبنانيزه و به مستعمره خود تبديل کند؛ با خروج داعش از سوريه، ايران وارد مناطق آزاد شده مي‌شود.»

نخست‌وزير رژيم صهيونيستي گفت: «آنها مي‌خواهند نيروي هوايي و لشکرهاي متشکل از نيروهاي شيعه و ايراني را درست کنار اسرائيل و زيردريايي و کشتي‌هاي نظامي خود را در مديترانه و کنار سواحل ما مستقر کنند و ما اجازه چنين کاري را نمي‌دهيم.»

مجري از وي پرسيد که «آيا براي متوقف کردن ايران، وارد جنگ مي‌شويد؟»

نتانياهو پاسخ داد: «هر چه براي متوقف کردن ايران، آماده‌تر شويم، نياز به توسل به اقدامات جدي‌تر، کم‌تر مي‌شود. ما به اصل "خفه کردن چيزهاي بد در نطفه" پايبنديم.»

مجري انگليسي باز هم صراحتاً به جنگ محتمل جمهوري اسلامي ايران و رژيم صهيونيستي پرداخت و پرسيد: «آيا احتمال جنگ بين ايران و متحدانش و اسرائيل و متحدان عرب سني‌اش مي‌رود؟»

نتانياهو باز هم پاسخ صريحي نداد و گفت: «ما مطمئناً در چنين مناقشه‌اي هستيم و يک صف‌بندي جديد در منطقه شکل گرفته است. اما وسعت اين جنگ بيشتر است؛ اين جنگي است بين عقائد قرون وسطايي و مدرنيته.»

وي ادامه داد: «اين اسرائيل است که از مدرنيته در برابر حمله شبه‌نظاميان اسلام‌گرا دفاع مي کند و شما هم در لندن، جرقه‌هايي از اين حمله را ديده‌ايد؛ پس اگر عقائد قرون وسطايي در خاورميانه چيره شود، شما اينجا در لندن شکست مي‌خوريد. ما در خط مقدم يک نبرد بزرگ براي آينده نه تنها منطقه بلکه آينده جهان هستيم.»

مجري بي‌بي‌سي پرسيد که آيا ترامپ هم حساسيت‌هاي تل‌آويو را درک کرده و از صهيونيست‌ها در برابر ايران دفاع مي‌کند؟

نتانياهو پاسخ داد: «او مطمئناً مي‌فهمد که ايران، بزرگ‌ترين مشکل و مسئول 95 درصد از مشکلات خاورميانه است. فکر مي‌کنم که او اين مطلب را درک کرده و اين خوب است.»

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html